Min helg...

... blev mysig men flummig. Hade tänkt få gjort en del på "huse" i helgen
men nu sitter jag här, söndag kväll och allt ser lika dant ut. Nej förresten.
Den fula takfläkten i vardagsrummet är nerplockad och Jonathan har
kört den till Kurre. Bra att nån vill ha skräpet. :)

Så här ser vardagsrummet ut. Det är mitt ansvarsområde :P    
Har rivit bort lister och väggar. Gipsskivorna fick jag hjälp med ;)
Sedan spacklat. Väntar nu på lite hjälp från Jonathan så man kan slipa.
Vet inte hur det kommer att se ut riktigt än.
Golvet blir mörkt runrött och taket vitbetsat i alla fall.
En vit Ekeskog 3-sittssoffa känns rätt.



Jag jobbade fredag kväll och halva lördag. Efter ett antal ärenden på byn var jag och J så trötta att vi somnade framför sällskapsresans "Snow Roller". Piggnade på oss vid 17-tiden och gjorde hemma-pizza. Det blev riktigt mysigt + ett glas rött :)
Senare snodde jag ihop en tårtbotten.



Vaknade på tok för sent i morse. Klockan var nära 12! :O Åt gröt och pyntade farsdagstårtan innan Josefina kom och hälsade på som planerat. Sedan har jag lagat mat till far, farmor och Jonathan. Pasta med kyckling i grädde och en tomatsås till det. Mums! Så här blev tårtan med "Ferraribilar" på ;)

image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0