Umeå, slask och tyfoidspruta

Besökte kära vännen Evelina "Pruppan" Persson i Umeå i helgen. Det var verkligen på tiden och eftersom jag lovat att komma i början av året var det bara att packa väskan. Som tur var det fler Backebor som skulle åt samma håll så jag slapp bussen. Bland andra Jonathan och Max som skulle dit på barnkalas :)

Det blev lite småmys med shopping, fika, prommisar och skräckfilm. Tack för den här gången gumman! :) 

+ Evelinas goda toasts med keso på. Nya långkallingar med hjärtan på. Sällskapet.

- Gammal morotskaka vilken resulterade i illamående.

Eveling kockar inbakad kassler. Mmm! ;)







I måndags tog jag bussen till Ösund. Hade tid på infektionskliniken för mina vaccinationer. Kunde ej få den hjälpen i Backe alltså. Suck!

Vid rådgivningen hos farbror doktorn kom vi fram till att jag inte behövde så många olika vaccin som jag hade trott. Det blev till slut en injektion mot tyfoid (aggresiv salmonella), turistdiarré och malariapiller. Hoppas nu att jag klarar mig på detta. Plånboken är glad i alla fall.

Ordnade reseförsäkring idag. Har utökat hemförsäkringen med Europeiska reseförsäkringar. Ja, det är lite sånna där smågrejer kvar att fixa..

Sofia har rest idag. Kom på det försent. Skulle ringa innan hon for men idag efter 10 fick jag mobilsvar på hennes mobil. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0