Vaccinationsbestyr

Har funderat en hel del över det här med vacciner inför min resa.

Tänkte att det nog inte skulle behövas pumpas in så mycket mer i min kropp. Har ju de där grundvaccinerna man får som barn + att jag har för mig att jag tog Hepetit A och B förra året som ska ge skydd i många år frammåt.

Men efter lite snack med andra resenärer kom jag på andra tankar. Ringde hälsocentralen i Backe. Vilket jag hade gjort oavsett. Men ändå.

Tack för hjälpet, not! "Ring till Östersund istället. Dom vet nog vad du behöver."

När avdelningen i Ö-sund äntligen hade öppet en dag. Vad hände? Jo, "Vi ger inga råd längre. Tycker det är bättre om du själv letar på internet. Så kan du avgöra vad du vill ta." Tack för hjälpen, not!

Så nu är det alltså helt upp till mig om jag väljer att dö i hjärnhinneinflammation, aggresiv salmonella eller malaria! :D


image75

Principles of vaccination
By Sylvie Simon

Kommentarer
Postat av: Sofia

För mig är det helt försent. Så valet har lagts i någon annans händer. Det återstår alltså att se i vilken sjukdom jag dör i. Spännande.

Blir det några fler sprutor för dig?

2008-01-08 @ 12:40:45
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Anna

Hej!! Ring sjukvårdsupplysningen och hoppas på bättre hjälp där. Du kan ju läsa på innan så du har lite kolL!! Vad spännande och lite läskigt att resa själv!! Önskar att jag också kunde göra det, men får bli då man blir gammal;-) Kram

2008-01-08 @ 12:52:59
URL: http://sambomammastudent.blogg.se
Postat av: sofia

Jag förstår det. Usch om man faktiskt blev sjuk och visste att "jag hade kunnat förhindra det". Men, nu ska ju inte vi blir sjuka vilket som men endå :)

Haha, ja du får göra det.

Oj, då låter du garderad iaf! Jag kommer ta mot turistdiarré och knapra malaria tabletter. Sen har jag ju redan de vanliga. Det blir nog bra det där. Haha.

Snart solen ja, vi ses i solen! Underbart!

2008-01-08 @ 13:02:03
URL: http://plastsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0