Första

I fredags gjorde jag en liten utflykt till Öjebyn. Det var en underbar vinterdag. Några minusgrader, sol och gnistrande nysnö. Min chaufför gav ifrån sig ett gläjderop, så fint var det. Letade spark, pulka och andra rariteter på diverse second-handställen. En pulka, ingen spark men ett fynd gjordes och jag har numera en kökslampa. Mer finns att säga om den.

Pappa ska inte ramla utför fler trappor, jag blir så rädd då! Hjälm på!

Fick en mysig Sanna-Mariekväll med film och griljering av skinka.

Pulkaåkningen ställdes in pga. kyla och ointresse så det blev en runda på stan med Kristin & Co istället. Plugg. Kvällen gick lite för fort och "missade" lördagen fest. Det blev middag och Drag Show på Kåren istället. En spinkig tjej med målad mustasch och militärkängor och fyra ryssar som inte kunde mima till Tina Turner var inte hög kvalité. Kvällen var ändå en upplevelse i sig. Jag råkade utbrista "-Freak-show!" lite för högt mellan två låtar, ops! Det var inte så jag menade, riktigt.

Helgens höjdpunkt - Jag lärde mig sladda på Nordica-parkeringen! Sväng-handbroms-släpp handbroms-GASA! Haha.


Idag har det toksnöat! Julskyltningen var inget speciellt. Affärerna var öppna men längs gågatan fanns mest giriga 9:or med fula kakor. Mumsade en god bakad potatis med tjejerna och Totte. Helgens sista äventyr blev födelsedagsfikat hos Chrisma innan jag gav mig hemmåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0