Genomgång

Kontinuitet i blogguppdateringen har aldrig varit min starka sida. Får göra en snabbgenomgång.

I veckan var jag på UPAFs årsmöte. (Upplevelseproducenternas akademiska förening) Där hamnade jag som suppleant och revisor, inte helt frivilligt. Senare, frivilligt, tog jag på mig rollen som projektansvarig. Därmed slapp jag vara revisor. Som jag förstår det kommer jag och Ida, som delar uppgiften med mig, att vara en länk mellan näringslivet och UPAF. Vi ska vara ansiktet utåt och förmedla uppdrag och projekt till oss inom föreningen. Låter superkul och som något att bita i. Det här med projektansvarig är nytt för i år och det ligger till stor del på oss att utforma området som vi vill ha det. Det känns bra att Ida har pluggat projektledning sedan förut. Mötet var det roligaste jag varit på. Många sköna människor. Det bästa var nog ändå att vi röstade Andreas till ordförande. Han är en av dem mest öppna personer jag har träffat, bra ideér och med glimten i ögat. Andreas "Rönne"  Rönnberg förresten, är ingen främling. Han är 86:a, från "Flata" och jag har haft hans mor i historia och körsång.

Torsdagskvällen ägnades åt sista delen av Berridge-boken. Hade rätt bra självdisciplin för en gångs skull, inget Idol för mig. På fredag morgon höll vi vårat seminarie, jäkligt avslappnat i blå sofforna med en kopp kaffe. Det gick kalas. Nu är det dags för nästa bok. Även den på engelska men denna ska tydligen vara bra.
 
Vi har kommit igång bra med Eventet (för industri-konferans-gubbarna). Det tyngsta jobbet liggen på Designgruppen. Vi övriga kan inte göra så mycket innan dom har kommit fram till hur det ska vara och vad vi behöver. På torsdag blir det i alla fall en heldag när vi får hjälpas åt med tillverkning, plocka grenar, måla, ja gud vet allt som ska göras. Det är lite svårt att förklara nu. Återkommer.

Living in Swedish Lapland. And I Like it.


Jag var snabb och tog en av affischerna som VD:n för "Swedish Lapland" hade med sig
till en av våra föreläsningar. Den matchar farmors soffa. Fashion!

Kommentarer
Postat av: Marie

samma teatcher som du hadd i lucia, typ.. hon leder kören hemmavid isof. brittmarie ska ju jobba på björnidet o lite barnledig kommande winter..

2008-10-05 @ 21:27:02
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: Marie

samma teatcher som du hadd pålucia, typ.. hon skall leda kören hemmavid isof. Brittmarie ska ju jobba på björnidet o va lite barnled.(antar ja) i winter..

2008-10-05 @ 21:32:08
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: Marie

samma teatcher som du hadd pålucia, typ.. hon skall leda kören hemmavid isof. Brittmarie ska ju jobba på björnidet o va lite barnled.(antar ja) i winter..

2008-10-05 @ 21:34:39
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: Marie

Alla ovanstående kommentarer är från min far... Man blir inte förvånad längre.

2008-10-08 @ 00:35:38
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0