Förra helgen

Som en tradition ordnar alltid Upplevelse2:orna varje höst en fest för alla Upplevelsestudenter men framför allt för oss ettor så vi ska lära känna de övriga årskurserna. Men det visste inte vi. Förra helgen var det dags. Vår klass hade fått diffusa inbjudningar på diverse sätt under några veckors tid. Det hela var mycket mystiskt. Endel fick via mejl, andra på sms och en tredje inristat på en träbit... Det genomgående var att alla skulle till olika adresser.

Jag, Sara och Martin skulle hem till en Lisa nere på stan vid halv fem-tiden. Väl där satte hon oss i arbete. Vi bakade matbröd, pratade och hade trevligt.

Hemma hos Lisa. Sara till höger. Jag nedan.



Plötsligt skulle vi iväg igen.
Vi gick in mot centrum med brödet i högsta hugg
och svängde upp mot ett gammalt fint hus.



Där samlades alla i det så kallade "vardagsrummet". Varje liten "förfestgrupp" hade lagat  varsin del av knytkalas-maten. Vårat bidrag var som sagt brödet. Sedan fanns allt från laxpajer, pastasallader till fördrink. Mm, så gott det var. Trevlig att träffa folk från de andra årskurserna och två lärare fanns också med. De hängde med resten av kvällen som fortsatte med frågelekar och till sist ut på krogen. Det var en riktig toppenkväll i mitt liv och framför allt i Piteå! :)

Vackra Kristin tar för sig av go-maten.





































Torjus och Vigge är kärleksfulla.


En upplevelse-pyramid.


Goa grabbar men inte alltid så manliga :P
"Guy love" som dom säger. Haha.



Jag och Elisabeth.


Sweet Sara och Snygg-Johanna.


Cykelbabes. Jag, Sanna och Kristin.


Galet mycket dans som vanligt! :D


Fjäll funderar.


Kramsjukan sprider sig snabbt! Lisa och Anton är drabbade.


Lule-Elisabeth skulle sova över hos mig så vi begav oss hem mot Ankars.
Tyvärr höll inte klackarna hela vägen fram så det blev strumplästen sista biten. ;) 



Tack för en grym Upplevelse-fest! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0