En torsdag i mitt liv

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla ett avsnitt Idol på Laptopen som jag missat. Mys! :)

Jag trivs så bra i min lägenhet. Det är en del kvar att göra, inväntar pappa med slagborren t.ex. men det blir bättre och bättre. Ikväll har jag och Sanna skruvat ihop min Jysk-hylla som jag ska ha  badrummet. Lägger upp bilder i morgon. :)

Dagen har varit fullspäckad men kanon! ;)
Vi hade Åsa Stocksén som föreläsare i morse. Ja, vad är hon nu igen? Lite allt möjligt. Lär oss om PR och sådant, haha. Bra Marie, vilken koll!

Henne ska vi ha till hjälp i vårat kommande projekt som ska gå av stapeln i mitten på oktober. Då är det konferansdagar här i Piteå och upp till 200 gubbar från stål, trä och el-industrin kommer. Vi i Upplevelse1:an ska hålla i evenemanget en av kvällarna. Mingel, buffé och all design och sådant runt omkring. Det mesta är upp till oss, bara det är en upplevelse med tema "mjukt möter hårt". Ska bli spännade, jag valde att ingå i Värdskap/Välkomst-gruppen. Nu är det bara att sätta igång och spåna. Jag tror vi har en budget på 8000kr som vi får använda lite som vi vill.

För övrigt så har skolan sjukt bra service vad gäller teknisk utrustning. Jag är inte så insatt men det finns allt möjligt som vi studenter har tillgång till. Det finns bl.a. fräscha kameror för 45'000st!! Bara att boka och hämta ut.

Seminariet igår gick bra. Jag fick in några reflektioner men var protokollförare så jag koncentrerade mig mest på att hinna skriva ner allt smart som sades. ;)

Idag var jag riktigt duktig. Jag pratade flera gånger under föreläsningen/lektionen. Inte för att jag begrep riktigt själv vad jag ville ha sagt, hehe, men det är själva principen som jag måste öva på. Att våga. Det är nämligen ganska lätt att bli förvirrad och nedvärdera sig sjäv när många klasskompisar har jobbat en hel del med projketledning eller pluggat på andra sidan jordklotet medans jag bara har "torkat bajs". Haha. Men jag kommer nog igång så småning om. Några favoritklassisar peppade i alla fall och sa - Bra Glenn!! Bra! Så jäkla söta! :P
(95% kallar mig för Glenn, på största allvar alltså, dom säger inget annat. Uppkom under Nollepeioden)

Jag tog även ett snack med Åsa där i slutet med tanke på vad hon hade pratat om förra föreläsningen. En av delfinalerna i kommande Melodifestivalen ska hållas i Skellefteå och hon uttryckte möjlighet för oss att kanske kunna vara delaktiga på något sätt. Kanske. Jag sa till henne att jag inte har någon erfarenhet av events och att jag inte riktigt vet hur jag skulle kunna bidra men att det är en barndomsdröm att jobba med Melodifestivalen på något sätt osv. Kommer inte ihåg allt men hon verkade nöjd och frågade vad jag hette i alla fall. Få se hur det blir, skulle ju vara sjukt kul.

Sedan var det dags för min grupp att efter lunch ha ännu ett seminarie på en annan bok. Jag vet inte hur det gick till men min litterturgrupp består av alla killarna (4st) i klassen och jag. Var lite skeptisk i början men nu känns det helt ok. Vi satt i strax under 2 timmar och hade en bra dialog och jag pratade en hel del igen och fick beröm av grabbsen.
-Bra Glenn, tro på dig själv! Haha, goa killar. Jag skrattade så jag grät, det roligaste seminariet i mitt liv. Det bästa är att vi får ut rätt bra grejer också.

På eftermiddagen utförde jag och Elisabeth våran andra upplevelse. En något lugnare denna gång. Vi tog ansiktsmassage nere på en salong. Vi fick efter viss förhandling studentrabatt men inte så mycket som vi hade hoppats på. Snålkäring. Ljuvligt och välbehövligt avstressande var det i alla fall.

For hem och kokade min livs första Pitepalt. Helt ok, men förvånades över den lilla mängd kött. Palten var iof köpt.
Sedan var jag på Kårens Öppen Scen-kväll och lyssnade på några uppträdanden.

I morrn är det självstudier som gäller, dvs.:
Plugga
Städa
Fika och shoppa på stan
Träna
Fest

Kommentarer
Postat av: hanna

fått inspiration av min blogg eller är det av slumpen vi lyckats ta upp samma ämnen idag? ;) grym du är som vågar göra rösten hörd i helklass, jag vet hur kämpigt det är. hade varit riktigt kul att vara en del av melodifestivalen faktiskt, jag kanske också skulle höra mig för. var ju på melodifestivalen i kiruna i vintras, det var grymt :D har du varit nån gång? min äldsta barndomskompis från min kiruna-tid var på eurovision i finland förra året, och i år hängde hon med på "andra chansen" när den gick av stapeln hemma i kiruna :)



nu jävla darling nu ska vi nobodies inom upplevelseindustrin bli somebodies och göra våra röster hörda, det är inte bara veteranerna som har goda idéer ;) och tack än en gång för utmärkelsen till sekreterare, det värmde :) tusen pussar

2008-09-26 @ 01:33:24
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Veronica

Du GLENNAN, (hehe), jag tycker du är helt otroligt jävla grym, oavsett om du har torkat bajs eller inte.. du har ju alla dina strålande idéer kvar! Vi kommer bli bäst i världen innan det här är klart, I know it! :)

PS. har kollat lite bilder från gårdagen och shit vilken snygg tej du är! :)

2008-09-28 @ 03:17:43
URL: http://www.nogg.se/forvirrad

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0