Dom kallar det SMASK

Sedan i oktober har mitt liv innehållit något så fint och exotisk som SMASK (Sveriges MusikAkademikers SångKåntest). En musiktävling som återfinns på Sveriges alla musikhögskolor. Jag har tillsammans med 6 andra kommitémedlemmar och allt som allt 230 medarbetare tagit fram något som i lördags resulterade i en fantastiskt lyckad show med levande orkestermusik, färggsprakande bidrag och underhållning på hög nivå. Jag är supernöjd och tackar alla som varit med och skapat denna underbara tillställning. Det är skönt att det är över men SMASK - för alltid i mitt <3 ! Det känns även otroligt häftigt att ha varit med som projektansvarig, verkligen en erfarenhet, mitt första stora projekt.

Showen följdes av nerriggning, skumpa, efterfest på Stadshotellet och efter-efterfest hemma på Kvarters till halv sex. Lyckat, lyckat, lyckat!

Nedan återfinns ett sammandrag av arbete och resultat i bilder.

Orkestern är i full gång med repititionerna.


Vi lägger mattor på Norrmalmia.


Det tog sin lilla tid. Bit för bit.


Färdigt och se så fint det blev! Scenen börjar också ta form.


Stolarna på parkett ska sättas ut. Avstånden mätades med tumstock.


Många stolar blev det!


Ett av många sound-check under produktionsveckan.


Nu börjar det dra ihop sig. Jag och artistansvarige är glada och nervösa.
Vi vaktar dirigentens pinne medan han besöker herrtoaletten.



Inledningsnumret med bästa konferenciererna.


Pär ledde orkestern exemplariskt.


Årets 1:a. "Vi ska bilda pojkband"


Årets 2:a. "Våra rynkor ska alltid matcha varann".


23:40 gav vi upp med nerriggningen och drack skumpa istället!
Det bästa produktionsmötet hittills!



Flaskorna räckte till alla.


Bilder: jag, Emmelie och Lania.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad roligt :) Och vad duktig du är!

2009-04-02 @ 14:10:56
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Pia

Härligt o bra jobbat lill flickan min! Hoppas nu att du får en härlig helg uppe i Finska lappland...jag har kollat bilder på nätet och det ser sagoligt ut tycker jag.

Kramen <3

2009-04-02 @ 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0