En Icebreaker

För några veckor sedan följde jag med ut på en isbrytartur i Piteås skärgård. Andreas och Johan (killar i Upplevelse 2:an) har jobbat två säsonger för Pite havsbad med guidade turer och dylikt för nationella och internationella turister. När den sista turen med isbrytaren skulle gå, temperaturen låg på nollan och solen lyste från en klarblå himmel kunde jag inte tacka nej!

Gästerna på båten var för dagen en blandning av inköpare från länder som Tyskland och Sydafrika. Jag och Vigge var Andreas och Johans "bonus-gäster".

Jag lämnade tentaplugget hemma för en oförglömlig söndag.


Johan och jag på isbrytaren.


Ute till havs lades landgången ut på isen och gästerna fick kliva ner på det frusna vattnet.
För en sydafrikan som aldrig sett snö förut kan det antagligen liknas vid en Jesus-på-vattnet-upplevelse. Haha.

Detta är ingen sydafrikan utan bara Vigge men han var glad ändå.


Imponerade turister och isbrytaren.


Det var en häftig känsla att stå bredvid båten mitt ute på vattnet!


Sedan var det dags för bad i isvaken efter båten för de som ville.
De oranga dräkterna stoppade mot kylan.



Då bestämde jag mig och antog utmaningen. Jag skulle bada! Utan dräkt.
Sydafrikanen som var en riktig macho snubbe hann så klart före men sedan
knöts repet runt midjan och med kroppen och knoppen full av adrenalin hoppade jag i vaken!



AAAAH! Förb*nnat kallt!


Jag hade bråttom upp medan Vigge tog det chill i sin dräkt i bakgunden. Haha.


Det var lite knivigt att komma upp eftersom kanterna var kalla och vassa.


Fort upp och in i båtens värme var det som gällde för att inte bli nerkyld.
Gästerna jublade "-Strong woman!"  och jag tror Johan blev lite imponerad i alla fall.



Tror Vigge var nöjd med dräkten på.



Jag höjde mitt självförtroende ett snäpp, fick en otrolig adrenalinkick och ett minne för livet! 
Tack och brrr! / första kvinnliga baderskan på isbrytaren.

Kommentarer
Postat av: coola killen

fyy fn.. vilken tuffing, de va verkligen "coolt" gjort - ett minne för livet ä va re ä, ja vill höra mera seen.. ses ti påsk..

hare bra i tomteland o ivalo :-))

2009-04-02 @ 22:41:00
Postat av: hanna

fan va modigt av dig marie, du är min idol! aldrig att jag hade pallat ;)

2009-04-03 @ 00:07:32
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Josse

Shit va härligt!!! O fy fan va kallt att bada isvak! Burr!!! Jag blev imponerad iaf;)

2009-04-03 @ 09:12:23
URL: http://lawyerbitch.blogg.se/
Postat av: Marie

Häftigt gjort!! :)

2009-04-04 @ 02:41:21
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Josse

Hej babe! Jag drog hem lite tidigare än tänkt!:) Blev lite göralös av att vara hemma o inte kunna plugga nåt! Är du fortfarande hemma? Puss

2009-04-16 @ 15:44:28
URL: http://lawyerbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0