Jag presenterar stolt - Melodifestivalen i Skellefteå!



Ett glatt gäng lämnar ett soligt Piteå en onsdagsmorgon.


Stugan på Skellefteå camping var en mindre modell för 4 personer.
Där skulle vi trängas 6 tjejer!!!


Laga mat var det klent med men MAX hamburgare dög gott och Hotchipotle blev ett kodnamn.



Presskonfesrens. Bidragen lyssnas igenom av pressfolket.
Vi bjöd på Jokk och Renklämma a la norrland-style.



Elisabeth med vår kära "Mello-bil".


Ice Queens. Även värdinnorna skulle smälta in i temat Snö & Is.


Jag kunde inte hålla mig från att ta Christer Björkmans, Schlagergudens, autograf.


När vi jobbat färdigt gick vi och såg genrepet.


Biljett-pose.


Jag och Noah, en härlig personlighet från Skellefte, var glada och förväntansfulla.


Skellefte Kraft Arena.


Mitt favoritbidrag, Lili & Susie.


Markoolio


Cookies n Beans


"Let the heart beat Skellefteå" Stadens slogan för delfinalen.
Showen ägde rum på Alla Hjärtans dag.



G u l d k o r n
- Presskonferansen då bidragen hördes första gången.
- Sanna blev Star-struck när hon såg Måns Z på Scandic. Det har jag dock bara hört talas om.
- Den lyxiga och fantaskt goda maten vi åt under festerna. Renkött, fina fiskar, krispigt tunnbröd med västerbottenost.. Delikatess-listan kan göras lång.
- Mitt fotograf-agerande åt Lili & Susie med vänner.
- När Fredrik Kempe vaxade handen på kandelabern och Thomas G:sons hår var i fara.
- Christer Björkmans autograf.
- Projektkoordinatiorn Åsa ringde. Jag hade tydligen en körning med Måns Z som väntade.
- Petra Mede tyckte vi var fina.
- Kändisfesten. "Alla var där". Alexander Bard hade Lusekofta, Amy Diamond  var superliten och Carolina Norén blev ännu en taxi-kund till mig.
- Lili & Susie tyckte jag var tuff (eller ung och dum?) med mina bara ben i -15C.
- Min sista körning som jag raggade upp själv. Calle Kindbom, Thomas G:son och Svenska Spel-Johan. G:son satt i baksätet och sjöng för mig medans Calle snackade Audi.


Kommentarer
Postat av: Betsy

Det var nog lite kallare än -15 vännen... Snarare -26... Och du glömde säga att Petra Mede tyckte att vi var fint SMINKADE... ;)

2009-02-28 @ 22:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0