Min Dag

I mitten av veckan blev jag ett år äldre. 23 är en ålder som känns rätt. Dagen innehöll pyssel med UPAF-föreningens anslagstavla som så snart är klar. Sedan bakade jag för fullt! Semlor och två tårtor lyckades jag svänga ihop till mitt födelsedagsfrämmande som rullade in på kvällen, en skön blandning av Upplevelse 1:or och 2:or. Fick ett par söta tofflor, post, termometer och pengar m.m.


När jag skulle öppna balkongdörren tidigare på morgonen låg det ett litet paket utanför på handtaget. Det var inget märkvärdigt paket, brunt med vitt bomullssnöre. Utan underskrift stod det bara "Grattis Marie!" och i i paketet låg ett par små nyklar. Typ cykelnycklar. Dagen gick och jag funderade över när en ledtråd skulle komma till den mystiska presenten. På eftermiddagen fick jag ett sms där Johan i Upplevelse2:an undrade om jag listat ut vad nycklarna gick till. Det var som jag anat från honom alltså. Jag gav mig ut på present-letar-jakt. Det såg ut som cykelnycklar så jag ägnade ett bra tag till att undersöka cykelförrådet. Jag gav upp till slut och gick hemåt för att äta middag. Vid porten stannade jag upp och tittade på den gröna sparken som stod fastlåst vid stupröret. Jag fick ett infall, tittade mig runt och bestämde mig för att pröva mina nycklar till sparkens lås. Det passade! Det var min spark. Min present från Johan och jag blev glad, så glad. Spark är liksom min grej och det visste han.

Kommentarer
Postat av: hanna

måste ju nästan vara bästa presenten genom tiderna? så himla rart av honom tycker jag :D

2009-01-26 @ 00:17:36
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Betsy

Det känns som att du glömde nämna några presenter...

2009-01-26 @ 18:00:43
Postat av: Marie

Men Elisabeth. Du känner mycket väl till min målgrupp av denna blogg. Fine! Jag fick ögondroppar också.

2009-01-27 @ 00:26:12
Postat av: Marie

Naaw vad gulligt :) Spark är kungligt!

2009-01-27 @ 18:04:26
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0