Pimp my Kick in School by Night

Igår var jag på skolan till ett på natten. Jag tycker mycket om min skola! Den är lagom stor och har ett servicecenter med galet mycket teknik att hyra gratis men framför allt känner jag mig som hemma i den. Jag kommer och går vilken tid på dygnet jag vill. Kan plugga, ligga i en soffa, pyssla i verkstan (där kom en överdrift, har egentligen ingen access dit men har kontakterna istället, höhö) eller varför inte hyra filmsalen för en kväll.

Anledningen till den sena vistelsen igår var en inplanerad Spark-fixar-kväll. Efter en lång dag hade Johan och Tove lagat middag till mig som vi åt och sedan begav oss till skolan igen. Toves spark var ännu risigare än min och vi hjälptes åt att rusta upp dem. Skrapa färg, limma, dra i skruvar,  måla. Efter fyra timmar var inte mitt och Toves engagemang på topp längre! Vår "slöjdlärare" Johans ambitionsnivå gick en bra bit över våran märkte vi. Som tur gick Lania iväg till Kåren och rullade chokladbollar till oss som ingav sockerrush och nytt hopp. Filmsalen var hyrd och tanken var att se en film mellan de två påstrykningarna av färg men eftersom vi började med filmen efter kl. 23 drog det ut på tiden och jag har fått slutföra sparkrenoveringen idag istället. Det kommer kort på den färdiga skapelsen i morgon. Färgen heter Hjärta.

1. Min ex-gröna spark.
2. Sanna och Tove kämpar med förarbetet. Förarbete är tråkigt.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Men myyyys!!! Längtar efter att få se en fräsching-spark och höra mer om själva processen ;) Hihi. Saknar eer!

2009-01-30 @ 11:42:43
URL: http://www.nogg.se/forvirrad
Postat av: hanolo..

COOLT - äre en Orsa elle?? kom ihåg att känna på alla skruvar o muttrar så dom sitter, M8 - M10 kanske.. ;-))

2009-01-30 @ 23:41:38
Postat av: Marie

Pappa: Toves spark är en Orsa. Min e vanlig men bra ändå! :)Jo, jag drog i ett par skruvar.



Veronica: Du ska få åka när du kommer tillbaka! Saknar dig med! :x

2009-01-31 @ 15:52:20
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: Josse

Ni verkar ha en toppenskola! :) Vi kan minsann inte hyra nån filmsal här... Hrm!

2009-02-01 @ 14:24:39
URL: http://lawyerbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0