Sol, mys och andra aktiviteter

Helgen som innehöll väldigt lite plugg var underbar och den mest aktiva på länge! Tog en tur med längdskidorna på fredageftermiddagen, en halv mil kändes nog för en orutinerad och jag blev "bara" omkörd av 5 pensionärer. Kvällen blev hemma och spenderades med semlor, Johan och den 8-faldigt Oscar-vinnande filmen "Slum Dog Millionaire". Tummen upp, 5 av 5 toasters för den!


Hembakta sötsaker.



Uppe med tuppen på lördag morgon för att avverka ett träningspass nere på Korpen. Sedan inträffade helgens mest onödiga onödighet. Lagom mör efter träningen insåg jag utanför min dörr att jag var utlåst. Det finns en väldigt bra förklaring till orsaken men vad hjälpte det när både plan B och C med mina extranycklar var bortresta. Jag fick helt enkelt ringa jouren och punga ut 300 riksdaler för att bli insläppt.

Var på väg att stanna hemma men det fantastiska vädret gjorde att jag valde att hänga med upp till Kåren där Erik och Martin hade dragit igång snö-rugby.

Rugby-planen.



Läktaren.


Anton och pulkan.


Anton i hålet. Haha, så skön bild!


Taktiksnack.


Fullt ös!


Macho grabbar.


Pass.


Närkamp.


Snödjupet var det inget fel på.


Vinterlycka.


Vi tar igen oss och passar på att njuta av vårsolen intill Kårhusets vägg.


Sa jag att det var underbart väder?


Det fanns fortfarande sol och energi kvar på eftermiddagen så Johan tog med mig och Erik ut till Pite Havsbad för att vi skulle få testa tekniken med kite. "Snökite kallas det att åka efter en drake (kite) med antingen skidor eller snowboard på öppna fjäll, isbelagda sjöar eller öppna ängar. " Wikipedia

En av Johans tre kitar. Denna som vi flög med var 14kvm stor.


Det var på snäppet för lite vind den dagen men här lyckades jag.


Det var svårare än jag trodde men så fruktansvärt häftigt!
Nästa gång kanske jag kan prova med snowboarden. Weei, jag längtar!

Vacker isformation i solnedgången.


Foto: Erik Holmström har tagit de flesta.

På väg hem stannade vi till vid en stor pulkbacke och tog några åk med min snowboard tills solen gick ner. Friluftsdagen från 9-18 avslutades med god middag och senare, fest hos Cicci. De flesta gick vidare ut på stan men jag, Johan och Martin kastade in handduken och åkte hem.

Söndagkvällen bjöd upp till buggkurs och knöt ihop säcken bra.


Kommentarer
Postat av: Henka

Härliga bilder :) Fan! Ge mig högtryck i Gävle snart!

2009-03-03 @ 19:34:05
URL: http://www.20initiativet.se
Postat av: hanna

gaah, vilka härliga bilder :D jag förstår att pluggandet fått vila! tänk om du gått miste om en såhär härlig helg? ser ju dömysigt ut på bilderna :D puss

2009-03-03 @ 21:16:32
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Carro

Guuu så härliga bilder:) hopps allt är bra med dig! Kraam

2009-03-05 @ 18:28:19
URL: http://carroericsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Supermysiga bilder! Och vilka fina semlor :)

2009-03-10 @ 09:43:18
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0