Längtan efter en vår

Fredag och solen lyser. Vädret har förvandlat alla vägar till isbanor och jag känner mig som en pensionär som tar sparken som stöd för att inte halka och bryta lårbenshalsen. Det finns för övrigt de som finner ett oförståeligt stort nöje i att jag sparkar. Jag den enda på hela musikhögskolan som tagit sparken till skolan varje morgon hela vintern. Jag roas inombords åt deras gulliga trångsynthet. Spark is the shit! Dom kommer att inse det, i sinom tid.

Igår skrev jag mitt livs första tenta! Lägenheten osade ångest dagarna innan. Ämnet var marknadsföring och kursboken på 800 engelska sidor har i denna  dag ännu inte öppnats. Jag läste panikläste istället sammanfattningen, försökte förstå föreläsningsanteckningarna och lyssnade till kloka ord från Elisabeth. Varför jag inte började plugga i tid? SMASK och "viktigare" saker har gått före. Jag satt i alla fall 14 timmar i sträck dagen innan och bankade in marknadsföringstermer, strategier och förkortningar. Det var sjukt. Hjärnan var bomull när jag lade mig halv ett på natten. Tentan är skriven men utgången oviss. Det vore ju väldans skönt om det gick vägen och lite lustigt om jag klarade tentan utan att läsa 1,6 kg boken, haha.

Vi i SMASK-kommitén hade vårat sista möte innan produktonsveckan igår. Bara en vecka kvar!!! Nu känner jag att det bara är att kasta sig ut i strömmen och försöka hålla huvudet ovanför ytan. Jurygrupperna är nästan helt klara men måste läsa in mig bättre på röstningssystemet. (ett av mina ansvarsområden) KOM KOM KOM om ni kan på årets stora musikhändelse! Biljetter finns att köpa på turistbyrån, Bryggargatan i Piteå.  

Idag har jag bara hunnit med SMASKmail och bloggning än. Vi ställde in UPAFs lunchmöte och plötsligt fick jag behövlig extra tid! Ska strukturera de kommande dagarna och packa väskan för att åka till Luleå senare idag. Byter ut tentafesten mot kvalitetstid med klasskompisen Elisabeth. Hennes sambo och barn är utflugna för ikväll så vi ska passa på att skriva på våran rapport, shoppa och soffmysa.

Vi ska ha en fotografering av medlemmarna i UPAF om ett par timmar så det är dags att sätta fart nu!

Dags att byta ut  s n ö i g  vinter mot  s o l i g  vår !

Jag och Sanna, Piteå februari 2009. 


Markus och Emma, Oslo 17 maj 2006.

 

Kommentarer
Postat av: hanna

hey mary!



ang. smask, skulle jag få nån ersättning i form av genrepsbiljetter för att jag agerat chaffis? ;)

2009-03-20 @ 13:48:50
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Pensionär Ö

Jag är pensionär utan spark så igår ramla jag o skrapa mina knän, men å andra sidan har vi ingen snö heller. Kram

2009-03-21 @ 16:57:46
Postat av: skalman

Hej! Har nästan inga pengar på mobilen så jag kan inte svara på ditt sms :( Men gårdagen var rolig, lite folk på kåren bara så jag gick hem vid ett. Hur hade du det i Luleå? Såg den fina filmen på facebook haha. Hoppas du får en rolig kväll i kväll :D Kram!

2009-03-21 @ 18:09:49
Postat av: PRO mannen..

Hej pensionär Ö, jag föreslår en rollator, en lättsam sak som man styr framför sej på hjul.

Testa nästa gång när ni inte har någon snö..

Alt 2 är att hålla sig inomhus fö att inte riskera att belasta sjukvården..

LYCKA TILL-

2009-03-22 @ 21:00:59
Postat av: Marie

Jag skrev oxå tentan i marknadsföring utan att ens köpa den där äckligt tjocka engelska boken, pluggade bara på sammanfattningen och anteckningar och klarade tentan galant, det gör säkert du med :) Kram!

2009-03-23 @ 18:57:28
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0