Chilisås som indikator för tuff vecka.

Jag inser att veckan har varit tuff mot mig när jag tidigare idag öppnar mitt köksskåp, till för förvaringsburkar, och ser att jag ställt in en flaska Sweet Chili-sås på nedersta hyllan.
 
Disträheten inringad. 


Ja, de senaste dagarna har varit allt annat än lättsamma. Jobbar tillsammans med några tjejer som projektledare för skolans julkonsert. Vi tog det uppdraget i kursen vi läser på förfrågan av konserthuschefen. Det hela flöt på bra den första veckan. Vi spånade fram en bra idé om upplägg och gestaltning av konsertkvällen. Dagen kom då vi möttes av motstånd och då vi förstog att det hela var mycket större än bara en julkonsert. Det visade sig ligga prestige och gammalt groll mellan de olika musikgenrerna. Vi suckade tungt över barnsligheten bland vuxna människor och tog nya krafter, hamnade på oförberett övertalningsmöte med 50 musikstudenter, fick luft under vingarna, skissade på scenbygge, pratade med människor här och där, fick klartecken, blev överkörda och kraschlandade.

Återigen har upplevelseproducenter blivit missförstådda och undervärderade. Vi arbetade i två veckor med ett koncept som nu inte kommer att kunna fullbordas mycket på grund av kommunikationsbrist och virrighet uppe på toppen.

Något som jag tycket att man borde ana är att vi inte läser 180 högskolepoäng pynt...

Jag gillar mest när vår lärare ryter att "mina studenter är inte till för att hänga upp ljusslingor för 10´000 kr" och att han vill "plugga igen tvärflöjten" på icke nämd.

Några säger att det är nyttigt att se hur verkligheten ser ut. Vi bryter ihop och kommer igen. Proffesionalism kallas det.

Någonstans mitt i allt bjöd jag in mina närmaste till att klämma på överbliven papparkaksdeg och för att dricka årets första glögg. Erik bakade en skida och Skalman bakade något onämnbart.
 
Skalman, Kristin och Sanna skapar.




På fredagen fick jag sällskap av en Fransk Bulldog aka. Minigrisen/Korven/Prutt-Vincent. Han var en kelig kille men vars kroniska magproblem luktade ofta och mycket! Kvällen spenderades i Toves soffa med film och hemlagade kolor.

Davids ful-söta hund heter egentligen Winston.



Jag missade tråkigt nog shoppingturen till Luleå med brudarna på grund av extra inkallat möte. Men det finns bra saker att hitta i Piteå också märkte jag då Skalman och jag gjorde stan igår.

Jag har ekiperat mig med ny jacka, mössa, vantar.



Gick ner på stan för att kolla in skyltsöndagen. Låren frös sig blåa men hjärtat värmdes av ett initiativ från kyrkan som uttryckte sig i gratis fika och trevligt prat inne på det så kallade "Street Church". Jag och Sanna funderade en stund på att låta oss bli frälsta. Snällhet är underskattat!

Första ljuset blev tänt i morse till scones + te. 
Hyacinten ser klen ut men är nog vad en Ica-blomma förväntas vara.


Säger god natt efter en välbehövligt lugn helg!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fining jacka du inhandlat!

2009-11-30 @ 11:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0