Comebacken!

Jag gör en Whitney och står nu här åter igen i rampljuset.


Detta däremot var ingen ljus syn!
En veckas disk var oerhört skön att förinta!
Det var äckligt och passar inte riktigt ihop med min image.



Har levt under en rätt påtaglig press de senaste veckorna. Mångar bollar i luften så att säga. Rapport, uppsats, redovisningar, SMASK-möten, UPAFs årsmöte, teambuilding, välkomstfest, upplevelsefest, Halloweenfest. Det har varit jobbigt men på något sätt har jag gillat det. Förutom att jag försummat mina husmoderssysslor då, som med disken till exempel. Men jag tror faktiskt att jag trivs när livet är lite busy. Nu är kurserna för läsperiod 1 avslutade och jag pustar ut någon dag. Det känns ändå välbehövligt.

Ville visa bild på min power-känsla när jag tidigare idag, till slut lämnat in B-uppsatsen!
Körde på en helrätt victory-pose trodde jag, tills min kära vän Elisabeth upplyste om att tecknet betydde f*ck off och att man i England aldrig skulle göra så! Vad nu det hade med saken att göra.

Förlåt! Speciellt till faster Maggan och uncle John.
Men jag var så nöjd!



Vad har hänt under de senaste veckorna i Pite då? Jo, jag har som sagt pluggat häcken av mig. Mest på grund av att jag började försent som vanligt men även för att jag är ambitiös och smart. Jajjemen, bort med jantelagen, haha. Från pluggeriet har jag inga roliga bilder så jag visar vad jag sysslat med för övrigt:

Vi välkomnade de nya upplevelsestudenterna genom att bjuda hem dem till oss tvåor i mindre grupper, 1:or och 2:or blandat. 
Hemma hos mig hade jag Elisabeth och 3 ettor som vi bakade tacopaj tillsammans med. Alla grupper gjorde mat till ett stort knytkalas. Detta visste dock inte ettorna något om. Sedan möttes alla nere på stan, med den medtagna maten, där vi hyrt lokal, åt och umgicks och fortsatte senare ut på krogen.

Trevligt påväg ner till knytkalaset.


Jag och söta ettan Astrid.

(Foto: Ellen)

Drog ihop SMASK-kommittén för teambuilding en måndagskväll.
Sinnessjukt rolig Lasergame, god tacobuffé (+öl!) och bubbel och bastu i relaxavdelningen (+öl!)
Vi fortsatte sedan den trevliga kvällen hemma hos sponsoransvarige Sofia! (+öl!)

SMASK-kommittén 2010



(Foto: Astrid)


Upplevelse1orna bjöd in till deras tematiserade fest på Kåren.
Dem hade temat "Vilken festival är du?" och jag och brudarna
röjde som Woodstock!

Peace!



Hemgången var nästan roligast med bland annat ett strörtdyk i lingonriset!

Här tar vi ett stopp för några av Skalmans soptunne-tricks.
(Bara papper i tunnan!)




Sedan kom den efterlängtade Halloweenfesten.
Plugget började mattas av och vi gick all-in i fredags!

Nunne-looken var något nytt för mig men det kändes väldigt bra.


Transan och fångarna.


The Incredibles och Skräck-Ellen.


Jämlikar utanför Kårhuset.

(Foto: Elisabeth)


Jag är fortfarande inte sjuk som alla runt omkring mig.
Peppar, peppar, ta i trä, salt över axeln och spotta på den svarta katten!
Hörs i morrn!


Kommentarer
Postat av: Henka

Tidlösheten. En Glenn funkar i alla tider tydligen. Från 1200-talets Vatikanen till grupporgier på Woodstocks gula gräs. Lika snygg i båda fallen. Nu fick jag feber igen. Måste duscha.

2009-11-04 @ 11:44:03
URL: http://www.metrobloggen.se/20initiativet
Postat av: Marie

Japp. En Glenn är bruklig både till vardags och till fest! :)

2009-11-04 @ 22:17:57
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0