Nu och framtiden.

Söndag kväll.

Har gått vackra Stockholm med vackra Sara. Vi drömde oss in i lägenheter med lite för bra läge. Vi drömde oss in i framtiden, framgång och NK-shopping. När jag får jobb ska jag bli världsförälder. Livets lotteri är ologiskt lätt att förtränga.

Jag har en plan över hösten. Den är luddig, men det är i alla fall en plan. En plan är ett mål och med ett mål uppnås planen lättare. Sept: Pite, Audio Mostly-konferensen, restplugg, sista-minuten, reskompis tas tacksamt emot. Okt: stadsbyte, helst Stockholm, lägenhet att dela med någon, jobb. Nov-jan: praktik, helst Guldbaggegalan.

Längre, längre fram: trähus med burspråk, hela och rena barn, schysst inkomst och en bra man. Han behöver inte längre vara lång, mörk och grönögd men han ska dyrka marken jag går på. Huset har jag redan hittat men det låg på fel ställe. Sorry Rimforsa.

Hus i min smak.
Åkgräsklippare kan komma att behövas. Eller en snygg trädgårdsmästare.



Idag fick jag även träffa fina Josefina. Vännen från tonåren och blivande superjurist. Det händer inte allt för ofta men det är som tur ändå samma gamla Josefina oavsett hur kontakten sköts eller missköts.

Lördagkvällen var hur regnig som helst men blev färgglad med vin och Pite-tjejerna. Piteå kommer att vara tomt utan er i höst men Stockholm behöver er!

Dags att ladda för en ny Allsångs-vecka. Det gör jag med renbäddad säng och sommar i P1.

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: E

Jag vill vara din reskompis, men jag tror inte det skulle uppskattas eftersom vi planerar en resa jag och han-du-vet... Men vi kan väl lägga in en sista-minuten-betsy-o-glenn-resa i framtidsplanerna? Saknaden börjar bli olidlig nu... <3

2010-08-09 @ 22:06:08
Postat av: M öre

Å vilka härliga framtidsplaner, du kommer att fixa de.... Kram

2010-08-10 @ 16:15:23
Postat av: Anonym

Å vilka härliga framtidsplaner, du kommer att fixa de.... Kram

2010-08-10 @ 16:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0