Piteåhemma med stålbollar och dans.

Det är långt ifrån smidigt att färdas Backe-Piteå på andra sätt än med bil! Det gjorde jag såklart härom dagen. I de 35 minusgraderna hade vägfordonen svårt att fungera och det tog inte lång tid innan den första bussens växellåda gav upp. Jag kom fram till Piteå efter 8 timmar, två taxiresor och tre bussar senare.

Men norrlandsnaturen var vacker som alltid.


Väl hemma i lägenheten var det dags att skruva upp elementen och tända värmeljusen för att höja inomhustemperaturen från de 12 grader jag lyckats åstadkomma genom att vrida ner elementen innan jag åkte. Tänker man på miljön och sina blommors överlevnad så får man också sota för det!

Blommorna var glada att se mig igen men en stackare
har svårare än de andra att återfå krafterna.



Första dagen hemma var det uppackning, tvättning och hemmafix som gällde. Min dusch blev som ny efter att jag knäskurat den med stålboll!

Igår pluggade jag en stund innan jag åkte ner på stan en sväng för att köpa en tröja inför kvällen dans och handla lite mat. Det var fortfarande upp mot 20 minusgrader men sparkföret perfekt!

Men vart hade sparken tagit vägen!?



Det slutade med hela tre nya plagg men med min rabattcheck på Gina Tricot så kom jag undan med tvåhundra spänn.

Jag hittade ju tunikan jag väntat på!




Gick på styrdans i Piteå igår med ett gäng musiklärarstudenter. Jannez spelade och det var tjockt med folk! Den obligatoriska bananen var med såklart och det var helt klart den roligaste dansen jag varit på! Jag går sakta men säkert mot den beryktade dansfällan. Nu ska jag anmäla mig och Emil till kursen i Lindy Hop.

Lindy Hop. Kläderna är ju nästan coolast!



Jo! Jag gnussade ju för första gången igår också. HAHAHAHAHA! Försökte undvika det i det längsta men till slut var det bara att gilla läget. Dock lite för intimt för min smak.

"Att gnussa är en pardans inom sällskapsdansen. Dansen dansas vanligtvis istället för, eller som en typ av, foxtrot. Dansen genomförs så att den ene halvan i paret stöder sin panna mot den andra danspartnerns panna. I takt med fötternas förflyttning rullas pannorna mot varandra...Från början dansades den i norra delarna av Sverige, men den har börjat utföras söderut, med en växande popularitet." (Källa: Wikipedia)

Hej så länge, nu ska jag återgå till plugget.
Det är förövrigt plusgrader här idag! Galet. Det är visst inte bara på dansgolvet det svänger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0