Extreme Home Classroom Makeover, Skansen-chansen och en ny liten småkompis.

Idag har jag en föreläsningsfri dag. För att möta den sjuka mängd uppgifter jag har av alla de slag tog jag förnuftet till fånga att sitta i skolan ändå. För att nått gjort! Även om "att-göra-listan" inte är helt avklarad än så har jag fått rätt många bollar i rullning.

En stund ägnade vi energi på vårat kära men ack så trista "hemklassrum". Lite ommöblering har startat och ett budgetförslag ska knåpas ihop. Det finns stora tankar. Återkommer med resultat längre fram.

Fick en urgullig present av Sara idag. En småkompis. Mjuk och go småkompis, fylld med linfrö. Den ska jag pilla med istället för att riva i naglarna när jag är stressad.

Sedan har jag börjat fila på sommarjobb och praktik. Ett av mailen gick iväg till Svt och dess projketledare. Hörde mig mest för om Melodifestivalen men istället ville hon att jag skulle söka som hennes praktikant till Allsång på Skansen i sommar. Why not? "Som att spela fotboll med Zlatan", var en reaktion jag fick. Gasen i botten kanske?

Hemklassrummet: Förebilden. Ingen upplevelse direkt.
Men Sara är ju alltid söt.


Martin i en kreativ process?


"2 do"-listan och min nya småkompis.



Nu ska jag hem och se en veckas disk i vitögat!
Sedan väntar talskrivning om närproducerade livsmedel och senare Lindy Hop-kursen.

Tjing/ Marie

Kommentarer
Postat av: Faster M Örebro

Hälsningar och kram från mig

2010-03-01 @ 17:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0