Landade i HCMC.

Hej Sverige! Resan gick bra och trots att vi var mycket trotta nar vi kom fram sa gick det hela riktigt smidigt tycker jag. Allt ifran flygbyten till att hitta bagaget klaffade. Vi stannade dock bara 12 minuter i vart forbokade Guest House. Standarden var riktigt lag och da Anna-Karin inte riktigt ar van sadana kulturer blev det lite for mycket pa en gang. Mullrigt, bullrigt och varmt.

Har i taxin fran flygplatsen. Manga mopeder blir det!



Sa har 8 timmar senare i Ho Chi Mihn City/Saigon (Vietnams storsta stad) tycker jag anda att jag redan borjat vanja mig. Det jobbigaste ar att alla sjalvklart vill ha ut sa mycket pengar som mojligt av en. Man kanner sig lite lurad. 2600 vietnamesiska dong ar ca. 1 krona sa det ar lite trixigt att rakna ut snabbt i huvudet vid prutning.

Sitter nu i hotellobbyn och surfar. Vi bokade rum pa annat hotell med battre standard och har kopt resa till Mui Neh som vi aker till redan i morgon bitti i hopp om sol och bad.

Kram er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh va härlgt!!! Kom ihåg att käka på sindbad och den italienska pizzerian i Mui ne! Såååååå gott!!

2012-04-13 @ 22:37:02
Postat av: mamma

Härligt gullungen och att det finns internet och att du tar dig tid att uppdatera! Kramen <3

2012-04-14 @ 07:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0