Mello-vecka 4 av 6.

Det rullar på! Under fjärde Mello-veckan fick jag se Malmö. Eller mest Malmö arena, men ändå. Tror inte jag varit i Malmö förut. Jag var nästan lite prillig första dagen. Folk pratade konstigt och jag sa -Va?, hela tiden. Varmt var det också. Relativt. Fina Karolina från Rossön kom till genrepet. Likaså morbror som var i stan på tjänsteresa.

Stora nyheten är att jag bokat resa till Vietnam! En månad i aril med min kombo Anna-Karin.
Nu gäller det att spara ihop till reskassan. Ett sätt är att försöka hålla nere kostnaden för färdigmat.
Något som är rätt svårt på turné. Men ibland funkar ägg och mammas köttbullar mer än bra som matsäck på tåget.


Jag fick ett så stort rum i Malmö! Lite gammalt men fint. Viktigt att trivas med hotellen när man bor borta 6 dagar i veckan!


Härlig utsikt från rummet mot Centralstationen och Turning Torso.


Vissa kvällar är jag ledig och denna tisdag drog vi ihop ett gäng och spelade Lasergame. Fantastikt roligt!


En annan kväll åkte vi tre stycken till Köpenhamn lite impulsivt. Busigt! Det var världens sämsta väder men vi envisades med att gå längs Ströget och ta en bild utanför Tivoli. Bara för att ha gjort det liksom. Maria och jag på bilden.


Ströget.


Sedan hittade vi en mysig pub där vi stannade ett par timmar innan vi tog tåget tillbaka över Öresundsbron.
Maria (innehållspraktikant) och Samuel (tävlingskoordinator) på bilden.


På torsdagen vankades det välkomstfest i vanlig ordning.
Festen hölls i Malmö Rådhus och man hade pimpat upp Malmöborna en smula.


Huset var verkligen storslaget och matbuffén likaså. Det fanns även en chokladfontän till jordgubbarna. Jojjo.


Här ser ni en riktig Norrlandsliga som håller ihop! Speciellt nere i sydliga Malmö!
Sanna och Sofia kommer från Skellefteå och jobbar för Blixten&Co i Trivselavdelningen och Linn kommer från Jokkmokk och jobbar med Blixten&Co:s biljetthantering.


Avslutar med en bild på mig i lördagsklänning.

Kommentarer
Postat av: mamma

Härliga bilder...speciellt på mina köttbullar :o)

2012-03-04 @ 06:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0