Mello-vecka 6 av 6. FINALVECKAN!

Och så kom den! Den där finalen! Många av veckans timmar gick åt till förberedelser av finalefterfesten. Jag gjorde inte själva festen men var SVTs kontaktperson till ansvariga Live Nation och såg till att våra 700 gäster kom in.

På torsdagen var det såklart välkomstfest! I Stadshuset denna gång! Lite pirrigt att gå upp för trappan i Blå hallen. Blå hallen var förresten inte särskilt blå denna kväll utan skiftade i Mellos alla färger.


Festen hölls ovanför Blå hallen i Gyllene salen.


God mat och mysigt mingel.


Underbara människor!
Fanny-kostymass, Moa-innehållspraktikant, Philip-Blixten&Co:s runner,
jag-projektkoordinator, Samuel-tävlingskoordinator.




Men Mello är inte bara glitter och fest. Det är gediget arbete också. Nedan ser ni en så kallad time-laps från veckan i Växjö som en av de lokala praktikanderna Gustav Nyberg gjorde. Gustav fäste helt enkelt en kamera uppe på läktaren som tog kort under onsdag-söndag och gjorde en en film av det hela.

Timelapse Melodifestivalen 2012 Växjö HD from Gustav Nyberg on Vimeo.

 

Under genrepet fick jag agera poänguppläsare från den internationella juryn. Kempekult men lite läskigt med 9000 pers. i publiken som såg mig.


Här är hela gänget som gjort Melodifestivalen 2012!
Har man bra syn hittar man mig längst ner, nummer 2, andra raden från höger.


Avslutar såklart med eftertexterna.



Ridå!

Kommentarer
Postat av: plexus..

ja va en av 15000 pers. en kanonkväll vare.. TACK..

2012-03-26 @ 14:34:56
Postat av: Carro

:D

2012-03-26 @ 21:22:57
URL: http://carroericssom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0