En kväll som gick till historien.

I lördags höll jag en liten Mello-reunion hemma hos mig med några av kollegorna från Melodifestivalen.
Så härligt att träffas! Pierre i mitten kom från Göteborg och ej med på bilden Sanna ända från Skellefteå. Vi handlade en massa god plockmat, och tårta!



Som den koordinator jag är lyckades vi organisera en riktigt trevlig middag där alla blev mätta och lite extra glada.


Sedan var det dags att bänka oss framför TVn. De kommande timmarna steg ljudnivån och lyckoruset när vi insåg att Loreen kanske skulle lyckas vinna hela Eurovision Song Contest. För varje tolva (douze points) gjorde vi vågen och skålade i bubbel. Så härligt att fira med människor som tycker denna cirkus är rolig och engagerar sig.

Engagerade var vi verkligen! När vinsten var ett faktum var det bara till att hoppa in i en taxi direkt till fontänen på Sergels torg. Det blev inget bad men dock Spy bar de sista timmarna innan solen gick upp.



Foto: Aftonbladet


Foto: Aftonbladet


Dagen efter var vi sjukt sega men vad gjorde det när Gärdet leverar 24 grader och denna gigantiska gräsmatta att sola på!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, underbart! Det är så det ska vara! =) Jag var nog dock rätt ensam om att stå och hoppa i sängen här i Frankrike när vi vann. WOHO!! :)

2012-05-30 @ 10:26:28
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: balle

ja hoppa också i sängen,,i Sverige,, för mej blir de mera TV?? kanske :-// hmm..

2012-06-03 @ 19:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0