En bit av Ranelid i mitt kök.

Min kombo (kompis som jag bor med) är Allsång på Skansens rekvisitör. Hon grejar bland annat all rekvisita som ska vara på scenen. I somras hade vi inte riktigt mage att slänga vissa saker som avtjänat sina sekunder of fame i TV, men som tagit något längre tig att skapa. Vi tog till exempel hem alla heliumballonger efter programmet när Allsången firat Svensktoppen 50 år och i vårt vardagsrum står en 1,5x1,5 meter stor plansch av Sten & Stanleys första skivomslag. Planschens befintlighet skulle kunna diskuteras men i vårt kök däremot, finns det allra snyggaste. 
 
I programmet där Ranelid medverkade kom denna skylt (som kombo Anna-Karin gjort) plötsligt in på scenen.
 
Måns: "-Björn, kan du säga rårörda lingon?"
Björn: "-Rrrårrörrda lingon!"
 
Vem behöver gardiner när man har en bit av Ranelid i sitt kök liksom? Lingon passar ju för övrigt bra in i rummet.

Kommentarer
Postat av: erek....

hmm,, de ä mycke nu - hinn knappt mä..

2012-10-19 @ 12:18:26
Postat av: Lania

Haha, älskar det! Så småningom kommer ni att ha ett helt SVT-museum i er lägga.

2012-10-19 @ 17:24:12
URL: http://youremygoam.blogg.se
Postat av: mamma

Jisses...där har jag suttit o ätit! :o)

2012-10-27 @ 04:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0