PITEÅ!!!

Då var man Pitebo sedan 2 dagar då. Vägen upp var lite seg eftersom vi hade fullastad släpvagn.
Avfärd söndag förmiddag från 48an.


Närmsta vägen Backe-Piteå verkar vara 42 mil. Det är väl inte så farligt? ;)
Hade mamman och pappan med mig vilket var skönt och nödvändigt. Kom fram till Pite på eftermiddagen, fick tag på nyckeln, käkade mat och hittade min studentlägenhet! :D
Här dansas det med skurkäppen! :P


Lägenheten är ljus och fin.
Möblemanget var lite väl kontorsinspirerat men har flyttat ner mastodontskrivbordet (ska plugga vid köksbordet) och den groteskt fula och okomfortabla soffan.
Söndag kväll hemma hos mig.


Måndagen var ruschig och regnig. Letade grejer till lägenheten.
Fick bla. en jättefin brödrost av föräldrarna. :)
Dom åkte hem senare samma dag och det blev tyst och tomt här.
Som tur var kom blivande klasskompisen Sanna över efter ett tag.
Vi cyklade ner till stan och handlade på STORA Ica-affären. Var blöta som djur när vi kom hem igen!
Min första middag i nya hemmet. Havregrynsgröt. Det är lika bra att vänja sig ;)


Idag har vi jaktat runt på Dollarstore, ÖB och  Röda Korset. I värsta vädret! Herre gud så det regande när vi for hem! Var tvungen att köpa en regnjacka på Röda Korset. Min vindjacka är inte det mista vattentät har jag märkt.
Det finns inget dåligt väder...


Har fått bättre ordning här under eftermiddagen men det är långt ifrån färdigt. Fick en sprillans ny säng idag.
Ringde och klagade nämligen. Både bäddmadrass och resårbotten var slitna och täckta av gul-bruna fläckar :S
En fjäder stack upp mitt ur madrassen och det blev verkligen "prinsessan på ärten"-feeling inatt.
Men nu har jag en så ny och fin säng! :)
Dagens bästa köp.


I morgon drar skolan igång! :-o Eller nollningen rättare sagt. På schemat i morgon, 9-16, har vi rundvandring i skolan, fotografering och kåraktiviteter m.m.

Jag uppdaterar.

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilken mysig liten lya du verkar ha hittat! Vi får höras när värsta rushen har lagt sig för dig, så jag får höra hur det går i skolbänken! Pussar i stora lass till min sötnos

2008-08-20 @ 19:39:19
Postat av: Josse

JÄTTEFIN lägenhet har du fått tag på!!! Du kommer få det riktigt mysigt! :)

2008-08-21 @ 13:51:16
URL: http://lawyerbitch.blogg.se/
Postat av: Karro

Vad roligt att få se en massa bilder och veta hur du har det! Verkar som du trivs jättebra :) Sköt om dig o ha så kuuul! Puss o Kramis

2008-08-27 @ 12:51:40
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0