Nolledag 1

Vart ska man börja?! Blir nog inte så detaljerat skrivet för då får jag hålla på hela natten!

Igår började nollningen. Det var samling i aulan där rektorn för LTU höll ett videokonferens-tal
till alla studieorter direkt från Luleå.

Därefter kom "Phösarna" in! Mantel och mörka solglasögon,
i något annat har vi inte sett dem än.


Phösare är 2:a- och 3:eårsstudenter som tar hand om oss under nollningsveckorna.
Många regler att följa. Bla. så finns det Överphösare, adel och general som man måste lyda och visa vördnad för.
De olika hälsningarna är också dödsviktiga! Det låter konstigt men man har en grym respekt för dom och vi vågade nästan inte cykla om 3 Phösare i morse som gick i bredd. :P Jag såg en nolla som bar "straff-slips" i kartong idag. Undrar vad har hade gjort för dumt?

Phösare Fellen. 1. Hon leder oss genom skolan. 2. Första nolle-festen.


Vi har scheman för alla dagar. Det är olika indelningar vid aktiviteterna. Ibland klassvis och ibland blandat med andra program. Vi lär känna varandra, skolan, de som jobbar där, hur allt fungerar och vad som inte fungerar. Jag kommer inte ihåg att skriva allt. Jo, vi måste även bära "nolle-brickor" runt halsen så fort vi går utanför dörren! Men "bara" fram till 1:a september :P
Sanna med sin nolle-bricka.


Igårkväll var det temafest på kåren - Mellanstadiedisco! ;)
Fab 4. Hanna, jag, Sanna och Veronica. :)


En av uppdragen var att varje klass skulle skapa koreografin till en Eurodisco-låt. Det var riktigt svårt och rörigt eftersom alla hade idéer, bra och mindre bra, och ville bestämma.
Klassen samlad ute på gräset.


Över-Phösare Elli och Phösare Vigge står ovanför på balkongen och bossar.


Bäst på fest?


Vår klass vann tyvärr inte danstävlingen och det var många som var bra. :)
Ett av bidragen.


Jätterolig kväll med galet mycket dans, haha, och jag stannade som vanligt till slutet! :P
Jag när jag kom hem halv 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0