Blåögd tjej på hal is!

Jag har kört bil! Tog en mini-roadtrip i Tottes bil med brudarna ner till Stor-Ica ikväll.
Hihi, det var roligt men halt.

Dagens föreläsning handlade om vetenskapsteori och gick inte riktigt in i huvudet.
Blir intressant att se hur jag får ihop två sidor reflektioner av det. Hm.

Desto mer spännande var lunchföreläsningen (Ja, visst är jag effektiv? Lär mig saker även på rasten! Haha.) med mannen, myten, legenden Tomas Riklund. Konsulterar PR, kommunikation, marknadsföring och event. Hjälper företag att kommunicera och stärka sitt varumärke. Jag som är lika blåögd som vanligt var upprymd och kände på något vis att det var han som skulle öppna dom gyllene dörrarna för mig in i arbetslivet och att jag som lyckad upplevelseproducent skulle leva lycklig i alla mina dagar. Med lite eftertanke och andras råd och erfarenheter av dörröppnaren kan jag nog inse att folk inte gör saker för att vara snälla utan att det som vanligt handlar om att tjäna pengar och att man bör se sig för en extra gång för att inte bli överkörd ute i den riktiga världen.

Nu blir det kvällsfika och givetvis julskinka på mackan!

Ännu en sats pepparkasdeg. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0