Ny vecka i Piteyo

8 stycken studenter drog iväg till Luleå, åt gott och lyssnade till en Betnér av bästa slag. Att de två killarna var de enda i sällskapet som beställde in varsin Cosmopolitan före varmätten var humor.

För mig har Magnus Betnér gått från att mest ha varit dryg och stor-i-mun, till en snygg kille som med glimten i ögat briljerar med sin allmänbildning och precis lagom mycket sarkasm.

Senare under lördagkvällen fick jag tillfälle att träffa fröken Fjälls fenomenala föräldrar. Dom var lättsamma och trevliga. Likheterna mellan pappa Fjäll och dotter Fjäll var slående. Från ansiktsdrag till det charmiga "höhö-skrattet".

Idag har den den omtalade Detox-veckan startat. Planen är att kroppen ska rensas på gifter från t.ex. kaffe, socker och alkohol. Detta gör jag genom att inte förtära något av det nämda samt att salt, mjöl och animaliska proteiner är uteslutna ur kosten. Det är svårare än jag trodde. Koffeinabstinensen börjar trycka på i huvudet. Till mat idag har jag ätit rotfrukter, nötter, avokado och bönsalsa. Tråkigt utan saltet men jag är envis och tänker hålla ut till fredag åtminstonde. Det blir även en vit helg kan jag tillägga. Den första sedan augusti någon gång. Huvva, det lät inte bra.

Martins lockiga hår blev bra tycker jag. Även om jag råkade klippa lite för kort på sidorna.
Sanna tog över och jag övertalade Martin att det såg bra ut.

Har svarat på några SMASK-mejl ikväll. Jag som sitter i kommitén som Musik- och tävlingsansvarig har tagit in två stycken under mig som jag kan köra med. Hehe. Tråkigt bara när man måste tacka nej till ansökningar men dom som fått postena är nog glada i alla fall.

Började en ny kurs idag. Gruppdynamik och gruppsykologi. Det lät roligt men tyvärr så var det den tråkigaste lektion jag varit på i hela mitt liv. Den varade i 6 timmar också. Hm. Damen från Luleå Tekniska Universitet stod i princip och malde på från våra kursböcker om sådant som jag inte har en aning om hur jag ska kunna relatera till Upplevelseproduktion. Det får lov att bli bättre! I morgon ska jag börja läsa en av böckerna.

Det luktar snö ute.


Fan vad högt upp jag bor egentligen...

Kommentarer
Postat av: hanna

jag förstår inte hur ni klarar detoxen, men ni är gode duktiga. jag är så impad! själv ligger jag i soffan och äter juleskum, hur bra är det på en skala?! nej just det, suuck! att sluta snusa är fan inte lätt, fy fan vilken pers alltså! nån dag framöver får ni klippa mitt hår också ;)

2008-11-03 @ 23:23:25
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Karro

Ja, hur långt upp bor du egentligen? Och jag bor längst ner :P



Hoppas kursen blir roligare framöver, kanske blir det bättre när du läser böckerna :)



Kramar

2008-11-04 @ 07:31:46
URL: http://attvarakarolina.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej Marie! Sitter i datorrummet och spanar på din blogg, du verkar ha det bra men jobbigt, men som du själv skriver, så är du envis. Verkar jobbigt att rensa kroppen men de skulle nog behövas efter 14 dar i Backe (alla kakor o bullar) Imorron åker jag hem, käns tungt för mor. Fortsätter att läsa din blogg så jag får se hur du har de. Kram från faster

2008-11-04 @ 11:07:59
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0