En helg i oktober.

Den största bedriften i helgen kan ha varit putsandet av mina fönster. Det har nog inte gjorts på ett par år och resultatet blev hänförande! Fönsterputsning är ingen vanlig syn här på studentområdet. Vuxen-poäng till mig! Tänkt vad mycket annat man kan hitta på när studierna ligger och väntar!

Fredagen blev en hemmakväll med blandade känslor. Var på något konstigt humör och intog sägen rätt tidigt i brist på motivation till något vettigt. Jag såg inte ens vem som åkte ur Idol! Jag bryr mig fortfarande inte idag.

Elisabeth ringde på lördag förmiddag och muttrade något om tråkig familj och bad mig komma till Luleå och umgås med henne. Vi skulle göra två flugor på smället genom att införskaffa material till min rapport om Upplevelsebaserat lärande och samtidig få kvalitetstid ihop. Målet blev Teknikens hus där det liksom namnet tyder på finns roliga tekniska utställningar i ett hus. Elisabeths ynsta dotter tackade vänligt men bestämt nej till att följa med när hon insåg att det inte skulle bli några nya leksaker köpta till henne, då hon blandat ihop Barnens hus med Teknikens hus. Söta material kids! Dagen på Teknikens hus var ett roligt inslag i vardagen och bjöd på gratis kaffe och många skratt!

Skyndade hem från Luleå och lyckades komma i tid till Micke Falls konsert på skolan tack vare Elisabeths fina värdskap som yttrade sig i en lassangette-middag i väntan på bussen. Konserten var mysig och efterföljdes av fotbollskväll inklusive öl och baileys i slutet sällskap. Det väldans trevliga slutna sällskapet och jag fick skjuts ner av Kristin ner till Piteås innekrog Kalles. Jajjamen. Där dansade jag mig svettig som aldrig förr innan hemgången gick via ett stopp för nattmat på Shell, Piteås innebensinstation.

Idag är en dag bland alla andra dagar men som vanligt innehåller den en liten, men märkbar dos av den klassiska söndagsångesten.

Ett urval tokigheter från Teknikens hus i Luleå:
Världen vilar i Elisabeths händer.


Vi gömmer oss för någon inne i jordens inre.


Jag arbetar flitigt med joy-sticks nere i gruvan.


Elisabeth känner sig flygmogen. Bilden är taget ca 2 sekunder innan hon slår den lilla flickan i huvudet med de skrämmande vingarna.


Att vaska guld har alltid varit ett mål i livet.


Vi tillverkar nyckelringar tillsammans med ett skönt gäng särisar.


I kärlekens tecken. (Vi ville göra en annan form egentligen)


Kommentarer
Postat av: Bloggfobi

Puddingar minsann!

2009-10-11 @ 18:31:02
URL: http://bloggfobi.blogspot.com
Postat av: Andreas Rönngren

Låter som en bra helg!

2009-10-11 @ 20:48:40
Postat av: Elisabeth

Kalaskuligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0