Semlor + krig = grädde på tapeten?

Idag skulle jag plugga duktigt. Det blev SMASK all day long. Manusgenomgång med semlor, schema-fix för produktionsveckan och sedan vecko-mötet som topping på det. Hm. Men jag vill egentligen inte klaga för det är väldigt roligt och inget, inget annat projekt i skolan skulle ge mig så mycket nyttigheter och nära real-life-erfarenheter. Börjar dock bli lite småstressad över praktikansökningen som jag inte kommit igång med än. Får bli lite mer effektiv helt enkelt.

Lindy Hop-kursen igår var underbar. Det är inte helt lätt måste jag säga men desto gladare blir man när det flyter på i några takter. Vi lärde oss att "Charleston-kicka" (?). Väldigt groovy. Hehe.

Har inte hunnit med att baka några egna semlor än. Dålig stil. Men har i alla fall blivit bjuden på två stycken idag!

Mina Love-Semlor från förra året.


Veckan då SM i Yukigassen (snöbollskrig på japanska) ska gå av stalpeln är här! Har ju rollen som projektledareassistent och gör det jag blir tillsagd av bossen helt enkelt. Hehe. Nä, det har faktiskt inte varit så mycket för mig att göra än. Det blir nog mera hands-on-göra till helgen då tävlingen äger rum i Luleå. Jag ska hålla i lagparaden genom Luleå, invigningen och prissermonin. Annars mest bara göra som bossen säger som sagt. Fina kläder har vi ansvarsposter fått! Jackorna kunde kanske varit lite mer färgglada men helt ok ändå. 

Skulle försöka se lite cool ut i Yukigassen-outfiten och "passet" här.


Nu måste jag skriva en berättelse om något som hänt mig på 5 min till Storytelling-kursen i morgon. Dramaturgi, hjältar och allt ska vara med. Eller, huvudsaken är att den "trollbinder" skulle jag tro.

Kram, gonatt.

Kommentarer
Postat av: jo

Hälsa Kathaina Gebart från mig. Hon är en av dom som åker till japan och tävlar!

2010-02-17 @ 07:09:34
Postat av: Faster M

Va jag blir sugen på semlor (dina förstås)

Stor kram

2010-02-17 @ 16:42:33
Postat av: Micke Tyson

Haru fått en blåtira elle??

2010-02-17 @ 22:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0