Festen fortsätter och stjärtvarning!

Det lurar baciller i varje vårvrå här i Piteå och nu har några smarta enar lyckats lura mitt kiwi-immunförsvar. Är lite ledsen över det eftersom tiden för allt som ska hinnas med under maj månad är knapp!

Har fortfarande restuppgifter kvar från föregående kurser som jag måste beta av lite raskt nu!

De nya kurserna innehåller bland annat examinationer som framtagandet av upplevelse/gastronomi-koncept för en konferens som ska hållas i Piteå. Den andra kursen heter event- och festivalproduktion och där har jag och några andra kompisar tagit på oss ett uppdrag från en eventbyrå att planera och genomföra en "Killkväll" i stadens galleria. Roligt med ett första "riktigt" uppdrag där jag även får chansen att använda min F-skattsedel.

Börjar äntligen få ihop pusslet med resan för vinnarna av Piteås deltävling av SMASK. Vi blir 16 stycken som åker ner till Göteborg och tävlar i riksfinalen. Kom gärna till Liseberg den 15 maj och heja på Piteå ni som är i närheten. Biljetter finns på ticnet.

Jag var på en kalasrolig spelning förra veckan! Några musiklärartjejer gjorde en "Tribute to Blender" och det dansades och dracks någon öl. På tal om dans så är Lindy Hop-kurserna slut för säsongen nu och jag gjorde ett snyggt avslutningshopp i Emils kök när vi skulle öva akrobatikhopp en eftermiddag. Resultatet blev ett par byxor färre.

Crack!


Det stora 30-årskalaset blev lyckat trots kallt och snöigt Valborgs-väder! Jag och Lisa förberedde snittar med lax- och pepparrot och bacon- och fetaost dagen innan. Till det hade vi lyckats övertala födelsedagsbarnet att köpa in bubbel till alla gäster. Ja, de första 40 fick sig nog en skvätt i alla fall. En riktig kalastårta fixade vi också. Kvällen hade nog allt. Personligt och intimt, classy och råfest! Konstigt att jag inte har några bra bilder på själva festen och allt folk! Men jag har det i huvudet i alla fall.

Kalasförberedelser! (Lisa kan eventuellt ha något emot denna bild på henne men tror ändå inte att hon läser min blogg, hehe.)


Mingelmaten.



En tur till Kåren hann jag också med och dansa loss med Skalman, Fjäll och Sanna.


Nu har jag feber och tycker hemskt synd om mig själv!
Det lutar åt sängen, en kopp te och ett avsnitt Top Model.

God tidig natt!


Kommentarer
Postat av: Lesbian wannabe

Om man ändå vore lesbisk alltså. Då hade jag huggit in med skeden direkt.

2010-05-04 @ 22:58:06
Postat av: Marie svarar:

Int skull ja nek, som man säj borti Backe.

2010-05-05 @ 22:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0