Lätt att leva.

Slutspurten är här. Sommarvärmen likaså! Jag har knappt sett ett moln sedan jag kom tillbaka till Piteå från Göteborg. Ska berätta mer om Götebog så fort jag får tag i lite roliga bilder.

Avgångselever firar att sista uppsatsen är inlämnad och gamla studenter rullade in på området i minibuss från södra Sverige i morse med glada upptåg och rosévinsregn. Det är festivalstämning utan dess like!

Fick en ny släng av tråkig förkylning efter förra veckans bravader men tror banne mig att jag lyckats driva ut virusdemonerna ur kroppen med ingefära och vitlök, honung och whiskey. Idag mårjag faktiskt bättre!

Efter en varm dag i skolan var det dags för en klassfest som Fjäll och Skalman styrt upp fint med grill och tipsrunda. Sedan vågade vi oss bort mot området med de "gamla" studenterna. Får förklara mer kring detta fenomen imorgon. Bilderna får tala istället. Dansa har jag fått göra ikväll också. Både bugg, Lindy Hop och Dirty Foxtrot. Det är mys!

Plugg och stretch utanför skolan. Till vänster har radioredaktionen öppnat sina fönster. Rakt fram övar de blivande danslärarna balett och vacker musik strömmar ut till oss. Ovanför till höger ligger lärarrummet till upplevelseprogrammet och mötessnack hörs därifrån. Gräset är grönt, vindarna ljumma. Stanna tiden, studentlivet är fint.


Stämning med stort S när före detta Pitestudenter kommer och visar var skåpet ska stå!


Kommentarer
Postat av: Polly..

NNJJJUUUUT varje minut.. kram..

2010-05-21 @ 16:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0