Isprinsessor.

Nu börjar kylan ge sig. I söndags vad det bara minus 17 grader och det kan tydligen liknas vid sommarväder nu för tiden. Cementgrillen som finns utanför mitt hus grävdes nämligen ivrigt fram ur snön av ett gäng studenter. Jag håller mig till vinteraktiviteter än så länge.

I Luleå kan man göra riktigt häftiga saker av snön! Varje år byggs stora djur i stadsparken som man får åka rutschkana nerför. Denna gång är det grisens tur. Svinkul!

Här är jag (moster Glenn) med Elisabeths fina tjejer Yolanda och Nicolina.

Foto: Elisabeth Holmberg

Kvällen då Piteå nästlade sig än djupare in i mitt hjärta. Norrsken är livskvalitet.

Foto: Johan Adermalm

I gestaltningskursen åkte klassen till Kemi, Finland, en dag för att göra studiebesök på deras Snow Castle. Vi kom lite för tidigt så de hade inte byggt färdigt sitt snöslott än men fint var det ändå. Och så har jag ändå varit där för två år sedan.

Mumin i snö. Kemi Snow Castle.

Foto: Elisabeth Holmberg

(Färg)glada klassisar på studiebesök i Finland. Jag, Erik, Martin och Veronica.

Foto: Elisabeth Holmberg

Kärleken har färgen röd. Fortfarande i Finland.

Foto: Elisabeth Holmberg

Ett andra studiebesök gick till Jokkmokk för att spana in deras stora marknad. Men miss igen! Vi kom en dag för tidigt och marknaden fick vi vara utan. Ni förstår att det inte är jag som planerat hoppas jag. Invigningen skulle ske på kvällen och Kronprinsessan skulle närvara hade vi hört. Förvånade och glada blev vi när vi fick se att "Vickan" satt inne på samma lilla restaurang som oss och åt lunch. När hon var mätt och skulle gå stannade hon till vid vårat bord så Elisabeth hann ta en bild med mobilen.

Så nära kommer vi aldrig igen!

Foto: Elisabeth Holmberg

Kommentarer
Postat av: ensnällen

shiit varu mycke ru upplever,, typ mumin o vickan,, ja ä så jävla avis men ändå lucky for you - brabra som dom säger i ross iland..

2011-02-22 @ 21:57:10
Postat av: Carro

Sicka rolia grejor:D Bilden på norrskenet tyckte jag om! massa kramar!

2011-02-24 @ 20:42:21
URL: http://carroericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0