Söderbönornas våning.

En vecka har passerat sedan jag flyttade från Piteå men det känns som att jag varit här mycket längre. Jobbet går kanon även om jag är trött i huvudet på eftermiddagarna. Äntligen känner jag att jag kommit in i lägenheten ordentligt nu också. Det var några jobbiga nätter på luftmadrass och kappsäcksboende innan vi hann åka till IKEA och ordna med en riktig säng.

Jag bor alltså numera med mig klasskompis Sara i en etta i Hornstull, på Söder i Stockholm. Har försökt pyssla till det à la Marie style för hemtrevnads skull, och petar in lite personliga grejer steg för steg så att inte Sara märker. Hehe. Jag har inte mycket saker med mig ner. Det mesta kom pappa upp och hämtade och körde hem till Backe. Men det mest väsentliga är med, såsom kläder, favoritmuggarna och bananfodralet. Några foton har också fått hängt med. Jag tror jag ger er en liten husesyn! (Visar mest mitt och lämnar Sara med någolunda bibehållen integritet)

Vardagsrummet mina damer och herrar! Eller ja, det enda rummet. Min säng är soff-substitut på dagtid.


Hattaskar, en liten Albyl och mamma & pappa årgång 70.



Det behövdes lite Swedish Lapland i Hornstull tyckte vi.


Rosig plåtburk tillsammans med blå dalahäst.


Min vrå.


Föräldrar bland bladen.



Liten lumpen-pappa samt mormor och farmor på väggen.



Tack för titten!
/Marie

Kommentarer
Postat av: stabben..

man känner sig hedrad..

2011-06-15 @ 09:18:42
Postat av: Åsa

Söta kort! :)

2011-06-16 @ 21:04:55
Postat av: mamma

Underbara dotter...

2011-06-16 @ 21:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0