Ett nytt ställe att kalla hem.

Jag då var vi inflyttade och klara! Hemmet är nu mera en 3:a på Gärdet som delas med finaste Anna-Karin. Hyresperioden är tillsvidare och tillfällig men jag hoppas att tillfället varar ett bra tag i alla fall. Lägenheten är möblerad, ordentlig, kan man säga. Hyresvärden gillar auktioner och sekelskiftsmöbler om ni förstår. Det är inget IKEA-hem vi fått tag i.

I helgen har jag fått ordning på de mesta av mina saker, packat upp alla kläder och lite personliga prylar. Just nu delar vi på dubbelsängen i ett av rummen men jag håller på att rumstera om i ”biblioteket” som ska bli mitt sovrum så fort vi får tag i en säng. Det känns i alla fall strålande, både med komboskapet och läget som är 15 min promenad från dörr till dörr, till SVT över Gärdet.


Första middagen ihop i nya läggan.


Foto: Anna-Karin Hagberg



Anna-Karin träffade jag förra sommaren då vi båda var praktikanter på Allsång på Skansen
och nu i år fick chansen att jobba på riktigt. Det gillar vi!

Foto: Linn Muhr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0