ESC Malmö 2013.

Nu är mormors tålamod slut. Dags för en rejäl uppdatering! Jag gissar att lite blider från ESC är av intresse.
 
 
På flyget ner med genierna till manusförfattare; Edward af Sillén och Daniel Réhn.
Med dessa två blir det sällan tråkigt!
 
 
Nere i Malmö möttes jag av fjärilar över hela stan och fina kollegor.
 
Första kvällarna hann vi umgås och åt gott. 


Firade Philip som fyllde år. Mustasch-tema som vanligt.


Sedan drog arbetet igång på högsta volym! Petra kom ner och det började repas.



Segway måste repas!


Klänning måste också repas! Finalens kreation av Jean Paul Gaultier vägde hela 7 kg och var värd EN MILJON!
Det var nog första och sista gången jag fick chansen att bära något liknande.


 
Jag på ESC-scenen 2013.


När man bor på hotell i drygt tre veckor är det lika bra att göra sig lite hemmastadd.
Lösning: rosa nejlikor.




Många sena kvällar ute på arenan blev det.


Och många roliga stunder blev det.
Här spelar vi in klippet "den Australiensiska familjen som somnat". Location, statister, rekvisita och teknik styrde jag upp. En mycket liten inspelning, men är stolt då det var min första egna. (Edward har lånat ut sin skjorta. Allt för konsten!) 


Jag gjorde manuskort. Mycket manus - många kort!


Jag var "hobbyrekvisitör" och tillverkade några små saker till sändningarna. 3D-glasögon och DVD-omslag.


Sedan kom publiken. 


Och sändningarna! Totalt blev det nio genrep och tre sändningar på sex dagar.





Detta var en resa må jag säga. Den tuffaste och mest fantastiska skola jag kunde önska mig.
Avrundar med en fan-bild på mig och en"Swedish Smorgasbord-köttbulle"! WE ARE (D)ONE!
 

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Jag har ju sagt det 100 ggr förut men jag måste säga det igen. Du är så fantastiskt duktig Marie! Heja heja heja!! =)

2013-06-10 @ 19:05:54
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Monica O

Vilken grej du varit med om, Grattis Marie du är SÅ
duktig. Lycka till med Allsången. Kram

2013-06-16 @ 15:58:05
Postat av: ICE..

kanoon / bilder från allis vill ja se,, ha gärna varit där nästa gång..

2013-06-26 @ 21:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0