Nytolkning av spikmattan och stor dos av fest och mys.

Tillsatte spänning i vardagen när jag i fredags cyklade ner till stan. Halt as hell men min utomordentliga balans och envishet tog mig ner relativt lugnt säkert. Träffade Anton på systemet som förbryllades så stort över de vackra ölbackarna att han till slut lade sig ner i himmelriket. "-Haha, det är som att ligga på en spikmatta! Fnittrade han lyckligt." Vi blev inte utslängda.

Anton på "spikmattan".


Hemmåt bar det av, med ett stopp på Kåren för ett kort möte med Kårstyrelsen. En powernap och ett hemmapass bodycombat senare, stod Sanna i min hall. Vi lagade tacomiddag tillsammans och drack lite rödvin. Tjejmyset fortsatte när Fjällan kom och vi snyggade till oss som vanligt lite för länge innan vi gick till Spikmatte-Anton på förfest.  

Obligatorisk tandborsning efter rödvinsdrickande!
(Mormor: Jag har ditt skärp!)


H
os Anton fanns en samling väldigt trevligt folk! Mest en salig blandning av upplevelsestudenter i olika årgångar. Tiden gick fort och sedan bar det av ner på stan i en taxi. Rätt besvikna över det folktomma utestället och utan de billigare studentpriserna de marknadsfört med hängde vi ändå inte läpp utan försöke ha så kul vi kunde ändå. 90% av gångerna jag går ut så är det på Kåren och där är det oftast alltid röj, folk dansar och är glada. Så det kändes konstigt att festa ute med de "riktiga" Piteborna som var betydligt mer lugna och sansade. Jag är inte rädd att skämma ut mig så vi struntade i majoritetens mer stillsamma uppförande och hoppade och dansade framför scenen som vi alltid gör. Hellre än bra är ju roligast!

Senare på natten hängde jag med till en hemmafest som skulle ligga i närheten. Vi gick och vi gick. Fast Micke har så långa ben att jag snarare sprang än gick. Haha. Studenten Mira som hade hemmafesten var välkomnande och jag fick mig ett par danser i både bugg och något försök till salsa. Det visade sig att studenten var inneboende hos skolans bibliotekarie som även hon var högst delaktig i festen. HAHA! Galet roligt och otippat. Natten blev sen innan jag efter knäckemacka och mjölk ur champagneglas somnade.

Gårdagen blev lugn och fortsatte så hela kvällen. Hemma hos Fjällan hade vi supermysigt med chokladfyllda bananer och film, småsovandes på dubbelsängen. Minns att jag väcktes av ett samtal från huvudstaden också. Även det var mys. 

Det är godare än det ser ut! Lägg till vaniljglass också.


Här hemma är det fix som gäller idag. Kommer nog ett inlägg till vid kvällningen. Puss.


Kommentarer
Postat av: E

skrockar nöjt

Postat av: Henka

Fick lite dåligt samvete. Hoppas jag inte lät full.

2009-11-16 @ 14:23:32
URL: http://www.metrobloggen.se/20initiativet
Postat av: Marie svarar:

Haha, men nej. Fredagens samtal däremot. Haha! Det var kul, vi gört igen! ;)

2009-11-16 @ 15:44:15
URL: http://gossipbymarie.blogg.se/
Postat av: Henka

Hahaha! Nej fredagens samtal var inte heller alkoholpåverkat :) Vi gört!

2009-11-17 @ 09:27:43
URL: http://www.metrobloggen.se/20initiativet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0