Lördagsnöjet

Helg igen. Det är ju inte klokt!

Har haft det rätt lugnt några dagar men ändå fått saker gjorda. Igår var Sofia och Johan T här och fikade muffins och styrde upp några grejer med SMASK. Senare på kvällen gick jag och Skalman på en galet bra Bruce Springsteen-konstert. Rockmusikerna på skolan tolkade hans låtar och publiken röjde som aldrig förr!

Det var lite segt att kliva upp i morse och kämpa genom snöslasket ner till stan där ett förmiddagspass med Bodypump väntade. Det var en ny instruktör där som pushade oss in i det sista! Varenda muskel skakade redan efter första delen och det blev till slut komiskt hur j*va jobbigt det var! Var faktiskt tvungen att mesa lite på slutet för annars vet jag inte hur det ska gå ikväll. Ska nämligen iväg till Skellefteå om några timmar på dans. Haha. Ja, så är läget. Mitt lördagsnöje är styrdans och det är helt ärligt hur roligt som helst! Gick ju två kurser i bugg i vintras och just här i Piteå är det mer regel än undantag att det buggas ute på Kårfesterna. Det har antagligen en del att göra med att jag pluggar på en musikhögskola.

Lite nervöst är det i alla fall. För dessa danser är väldigt olika de jag är van vid hemifrån. Hemma har verkligen inte majoriteten gått "minst alla fortsättningskurser och tävlat minst en gång". Hemma ligger fokus mer på festandet. Här äter man yoghurt och banan i pausen. Ingen av mina kompisar ska heller följa med ikväll. Jag vet faktiskt inte vilka jag ska följa med. Förutom Emil då och två tjejer vid namn. Jag gillar inte att vara feg och då blir det såhär. Tror det kan bli kul. Känner mig lite kul.

Nu ska jag steka på hamburgaren, ta en dusch och packa ner bananen!
Vi hörs!

Idag kom den! Snön!
Och Sanna gjorde snöängel i den på väg hem från träning och handling.


Kommentarer
Postat av: gunno..

kul mää snöö ällä??

2009-11-08 @ 16:16:48
Postat av: K.K..

nice to se you and talking to you...............

p.s. du sitter säkert ;-))

2009-11-08 @ 16:26:28
Postat av: Betsy

K.K alltså... hmmm...;D

2009-11-08 @ 19:07:05
Postat av: Marie

SVAR: Men farsan! Du kan väl inte signera som k.k. heller!!! Jag antar att det är du som är "gunno" också. Herregud

2009-11-08 @ 19:22:44
Postat av: Betsy

Jojo. Skyll på farsan. Lättlurenheten ringde. jag svarade inte.

2009-11-08 @ 22:38:40
Postat av: Marie

SVAR: Jag inser att läget ser mörkt ut för min del. Låter det ändå gå fram några signaler till..

2009-11-08 @ 23:04:52
Postat av: K.K..

I MIN UNGDOM STOD KK FÖÖ KONKURS!! NÅTT ANNAT NU ÄLLÄ?? HA JA MISSA NÅTT?? :}

2009-11-09 @ 15:49:31
Postat av: Marie

SVAR: Ja, tydligen tolkas förkortningar olika.

Men jag gissade på att du syftar till ditt egenhändiga smeknamn Coola Killen.



Du går väl inte i KK bara för att jag önskar mig en mobil i julklapp pappsen?

2009-11-09 @ 16:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0