En alla tiders fredag och mötesdagen med febertemperatur.

I helgen fick jag iordning lägenheten rätt bra. Tvätten är tvättad, disken är diskad och småjusteringarna är justerade.

Hela fredagen innehöll föreläsningar i turism från tidig morgon. Det blev tacomiddag hemma hos Sara inklusive Erik och senare dök eliten upp på förfest. I det andra studentbostadsområdet (läs: två hyreshus) Bäckgatan/Bäckis hade några sköningar bjudit in till husfest"". Hela 70 personer hade tackat ja på Facebook-inbjudan. Såhär löd beskrivningen av festen:

"Hur många våningar klarar du? - innan du stupar i bäcken?
Välkommen på husparty på Bäckgatan 12. Ta med valfritt att dricka och ett jäkla glatt humör!
Det bjuds på olika aktiviteter på varje våningsplan - ingen vet vad....vi börjar längst upp och jobbar oss sedan neråt..."

Kring tio studenter lät sina dörrar stå öppna och folk hängde där dem kände för eller flödade runt i ett enda stort massivt mingel. Kanonkul och fint engagemang! Är även nöjd över segern i rundpingis i Kvists lägenhet. Den roliga kvällen fortsatte på Kåren där terminens första kårpub gick av stapeln. Goda drinkar, en jäklarns massa dans och röjigt liveband-framträdande upplevdes innan sängen gjorde sig påmind.

Musik med drag på Kåren.

Foto: Lania

Halsen började protestera redan igårkväll. I morse var det ett faktum att inte heller jag lycktats undkomma höstförkylningen. Hälften av alla jag känner här är risiga och nu alltså även jag. Har suttit i möten i anknytning till filmprojektet mest hela dagen men allt är som i en feberdimma. Jo, jag vet att jag inte borde vara ute bland folk men jag kunde verkligen inte missa den här dagen! Det är kul att saker och ting börjar ta form men ska jobba lite mer på min del i projektet innan jag säger för mycket. När jag kom hem klockan 18 var det inte slut för dagen utan dags för nästa möte. Puh! Som tur förstod Upaf-styrelsen att jag var sliten/inte ville bli smittade så jag fick vara med på mötet via Skype över internet istället. De skrattade åt mig där jag låg utslagen i soffan med en tallrik mannagrynsgröt.

Jag vet inte hur dagen blir i morgon. Har anmält mig till ett frukostmöte halv åtta med en intressant föreläsning om Citybranding men tror att jag borde stanna hemma. Jag borde även starta företag. Och äta en kvällsmacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0