När saker inte reder sig som sig bör.

Igår tampades jag med Stockholms lokaltrafik flertalet timmar, i förseningar och kyla. Jag är van att kunna gå från punkt A till punkt B när jag vill och vägen däremellan är det ingen som påverkar förutom jag själv. Resandet tar tid här! Sjukt mycket tid.

När jag äntligen kom hem till Gubbängen efter vissa logistiska utmaningar, finner jag hela paketet maizena-redning exploderat i resväskan med nytvättade kläder. Det har varit några droppar som fått grädden på moset att rinna över den senaste tiden, så till slut har det blivit någon slags ironi i motgångarna. 

Jag fick reda upp eländet med ett stelt leende trots att maizena-berget täckte hela min nytvättade svarta kavaj.

Idag har varit en lite bättre dag.

En gång nytvättade kläder.

Kommentarer
Postat av: Fjällan

Ouff, jag vet vad du menar. Det stela leendet sitter på även när bussar utan vinterdäck försöker starta i uppförsbacke 20 gånger under några kilometers resväg. Hua!



Man Maizena på nytvättad kavaj slår nog det mesta. Jag skulle ha grinat, big time!

2010-12-02 @ 09:30:51
Postat av: flanders

Varför i hela friden hade du Maizena i väskan?

2010-12-02 @ 10:41:54
Postat av: Marie svarar:

Jag hade fått lite smått och gott med mig från faster. Du förstår Flanders, jag lyttar runt hela tiden och maizenan hänger liksom med.



Bussar är inte så bussiga som man kan tro Fjällan!

2010-12-02 @ 13:10:13
Postat av: moneymaker..

du måste säämpa,, never give up,, majzeena ä buu,, jack russel ä bää....

2010-12-02 @ 20:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0