Jag vill också vara med!

Heej! Nu är jag äntligen här med min egen fanatastiska blogg ;P Jag har länge varit sugen på att skapa en men inte riktigt haft tid eller motivering. Jag gör ett försök! Det kommer mest bli kortare inlägg och istället mera bilder för sådant tycker jag är så himla kul ;)

Är för tillfället hos kära mor. Har lunch så då passar det bra att sticka in en sväng, nära och bra. Jobbar på blomsteraffären idag. Jag gör arbetspraktik där de dagar jag inte har något jobb på sjukan. Det är rolig med blommor.

Nu, The Big News! Jag ska "bli med katt"!! Jag som är en kattmänniska ut  fingerspetsarna ska äntligen få en liten hårboll att överösa med kärlek. Har haft 2 katter tidigare. Missan fick jag när jag var 4 år. Hon var en trogen vän och blev ärofyllda 11 år innan hon fick juvertumör och fick somna in. Maja, hennes barnbarnsbarn var en vacker långhårig tjej som tyvärr vistades för nära vägen och dog förra hösten. Jag och Jonathan ska hämta vår lillkille redan  i kväll. Han är nu 8 veckor och Linda och Anders som han bor hos ska åka till Thailand på fredag och behöver flytta snarast. Egentligen var det en tjej jag tingat. Var lycklig över söta röd-vita Doris. Men för några dagar sen visade sig Doris ha både snopp och kulor. Linda ursäktades sig men vi bestämde oss att ta katten ändå. Synd på namnet Doris bara. Jag hade verkligen fastnat för det. Vi vet inte säkert vad det bli istället. Vi får se när vi hämtar honom. På listan finns bl.a. Kokos, Percy och Tyfus.

Snart slut på luchen. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0