Sommarnorge!

Kan väl inte påstå att sommaren i Norge är så annorlunda jämfört med den svenska sommaren. Regnet ersätter solen och temperaturen går från 12 till 25 grader på ett kick. Trots detta går dagarna på båten otroligt fort och det känns som om sommaren snart är slut.

Har denna vecka fått vänja mig till helt nya arbetsrutiner då de övriga delarna av mitt crew är på semester. Numera klipper vi våfflorna så de får fina kanter, vi ställer inga kaffekoppar under diskmaskinen, ställer inte upp äpplekakan förrän klockan elva och jag "måste" städa toaletterna varje dag. Men trots detta nya arbetssätt trivs jag väldigt bra, våra ost och kex kvällar i Dalen väger upp för det mesta slitet. Finns det något bättre än när man kommer fram till campingen där vi sover, trött efter 12 timmars spring, och bara lägga sig i en soffa och mysa? Det är livet, kan jag lova.

Enda nackdelen med detta jobb är att man vill ut i solen när det är fint väder. Det är lite lagom jobbig när folk kommer ner  i restaurangen och köper massa glass, öl och annat gott som det njuter av på däck. Min enda chans att komma ut är när jag säljer biljetter eller går runt med en plastlåda på magen och säljer glass. Men jag ska inte klaga, jag får ju semester om 4 dagar!

Nu ska jag gå ut och beundra min nylånade cykel som ska frakta mig till jobbet framöver. Kommer bli underbart till jobbet (nerförsbacke) och betydligt jobbigare tillbaka(låååång uppförsbacke). Och du Glenn, på söndag ska vi gå och hämta en till dig också!

Ha det!
/Sanna

Kommentarer
Postat av: Glenn

Hej sambo! På söndag återvänder jag! Cykel till jobbet, hm, det var något nytt och vem kan motsätta sig kaffekopparna under diskmaskinen? Mycket märkligt tycker jag! ;) Kommer nog inte till Skien förens halv elva på kvällen. Tror tåget från Gardemeon gick vid 19 men jag kommer inte in på NSB.no just nu så jag är inte säker. Vi hörs närmre. Krya på dig synk-förkylda vän! Kram Glenn

2009-07-17 @ 23:40:25
Postat av: cicci

pinglan!! saknar dig.. hoppas allt går dunder bra i Umeå!! kommer du upp hit nått eller?

puss o kram!

2009-07-18 @ 01:43:37
Postat av: skalman

Åh sanna tack så mycket för det fina brevet och godiset! Har redan ätit upp det fast jag fick det i morse :) Ha det så bra så ses vi snaaart! Puss och kram!

2009-07-20 @ 19:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0