Deg i hjärnan.


Förutom tre paket bacon hade jag också en liten julstjärna och ett paket pepparkaksdeg med mig hem. Jag har aldrig köpt färdig deg förut! Men det var inte så jobbigt som jag tänkte mig att det skulle vara. Fast i kassan på ICA ville jag helst säga till kassörskan och alla i kön att jag faktiskt brukar baka degen själv och att det här verkligen inte är min stil! Men alla såg nästan lite imponerade ut att jag köpte deg och inte färdiga kakor. Eller så var detta bara något i mitt huvud.

Fint blev det i alla fall och gott smakade degen. Ska baka ut den en annan dag. I morgon kanske. Funderar på att göra en pepparkaks-Guldbagge...

Bordet, blomman, ljusen, degen.


Provsmak. (Foto: Birgersson)


Nattduksbordet med flickorna.


Kommentarer
Postat av: Lania

Jag tror också på att de var imponerad över att du köpte deg och inte kakor :) Sen är det ju fruktansvärt gott att provsmaka degen!

2010-12-02 @ 22:34:54
URL: http://youremygoam.blogg.se/
Postat av: Lania

Jag tror också på att de var imponerad över att du köpte deg och inte kakor :) Sen är det ju fruktansvärt gott att provsmaka degen!

2010-12-02 @ 22:35:24
URL: http://youremygoam.blogg.se/
Postat av: Marie svarar:

Ja, just! Det är ju du som är Lania Den Pepparkaksdegtokiga! :)

2010-12-03 @ 13:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0